باشگاه بازی های فکری بهشت

 

 

 در یکی از کتابخانه های شهر بابل، مربی داستان نویسی کودک و نوجوان بود اما دلش میخواست راهی جز آموزش مستقیم برای بچه های کم سن و سال تر را امتحان کند. از یک برنامه تلویزیونی که با تاس و منچ مشاعره می کردند ایده گرفت و بازی های ساده صفحه ای و کارتی طراحی کرد برای کلاس هایش. بازی هایی کوچکی که در نهایت به ایده پردازی و تولید رسمی دو بازی در حوزه فارسی و املا منجر شد.
زهرا قمی بیشه، کارشناس ارشد ادبیات فارسی است و ورودش به دنیای بازی با ادبیات پیوند خورده است: « بعد از طراحی دو بازی در موضوع فارسی و املا، سال ۱۴۰۰در رویداد بازی دانان شرکت کردم، آنجا ورق برگشت و من با پدیده ای با نام کافه بازی آشنا شدم، برایم جالب بود که مکان هایی راه اندازی شده اند که فقط مختص انجام بازی های فکری و رومیزی هستند. بعد از رویداد شروع به تحقیق و آموزش در این حوزه کردم و مجوزهای لازم را هم گرفتم. »

خانم قمی بیشه جزو اولین نفراتی است که در استان مازندران مدرک مربیگری بازی های فکری را گرفته است.

اما دغدغه او به راه اندازی یک محیط بازی محور ختم نشده. او به دنبال یک کار هدفمند و تاثیرگذار بود. کاری که یکی از مسئله های شهرش را حل کند.
« دغدغه اصلی من این بود که در شهر بابل یک مکانی باشد برای دختران و بانوان، یک مکان امن برای گذراندن اوقات فراغت. به همین جهت باشگاه بازی های فکری بهشت را ویژه بانوان راه اندازی کردم.»

باشگاه بازی های فکری بهشت از ابتدا قرار بود به بازی مادر و دختران جوان اختصاص پیدا کند اما کمی بعد بخش کودک را هم اضافه کردیم: « مسئله مادران این بود که وقتی برای بازی می آیند فرزندان خردسال شان را کجا بگذارند؟ برای همین تصمیم گرفتیم یکی از سالن ها را به بخش کودک ۳ تا ۶ سال اختصاص دهیم. در این بخش مربی علاوه بر بازی کودکان، بازی مادر و کودک هم آموزش می دهد تا مادرها بتوانند در خانه با فرزندشان بازی کنند.»

 

باشگاه بهشت پاتوق مادران و دختران نوجوان و جوان، مادربزرگ ها و نوه ها و گروه های دوستی است. فضای بازی و امنیتی که با آن همراه است باعث ایجاد جو صمیمی تری بین اعضا شده است.

اینجا بازی های فکری و رومیزی برای گروه سنی ۶ تا ۵۰ سال موجود است. بازی هایی که قبل از ارائه به مخاطب توسط مدیر مجموعه، خانم قمی بیشه از حیث ارزشی و آموزشی بررسی می شوند. بازی ها معمولا اهداف آموزشی دارند اهدافی که در جنبه های مدیریتی، تمرکز، حل مسئله، هوش اقتصادی و … تعریف شده است.

با توجه به درخواست مخاطب و استقبال خانواده ها، خانم قمی بیشه برای پسران تا سن ۱۲ سال نیز برنامه های آموزشی بازی محور طراحی کرده است. هم چنین پسران در زمان های خاصی امکان استفاده از فضای بازی های فکری همراه با خانواده را دارند.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *