بسته های بازی شادیمون

 

 

شادیمون کارخانه ی کوچکی است برای تولید اسباب بازی های خلاقانه و مهارت محور، که شبیه کارخانه های دیگر نیست اما خط تولیدش را گروهی از مادران دغدغه مند در خانه یشان می چرخانند. مادرانی که اکثر اسباب بازی های موجود در بازار را وسیله ای می بینند که کودک را وابسته می کند و جایی برای خلاقیت او باقی نمی گذارد.

محیا اسراری مدیر گروه شادیمون، که مردم شناسی و مطالعات زنان خوانده ،می گوید :«ایده ی شادیمون از آنجایی شروع شد که دنبال اسباب بازی برای فرزندم می‌گشتم و با ناامیدی از مغازه ها خارج می‌شدم.بعد از آن که بحث رونق تولید ملی بالاگرفت، با کلی تحقیق دیدم که در حوزه ی اسباب بازی فقط ۲۰درصد تولیدات داریم و باقی همه وارداتی است. با سرمایه۲۰، ۳۰ میلیونی شروع کردم. کم کم چند نفر از دوستانم هم اضافه شدند. ماعلاوه بر تولید اسباب بازی به دنبال تولید گفتمان در حوزه بازی و تولید اسباب بازی های ساده و ارزان اما خلاقانه و مهارت محور هستیم.گفتمانی که می خواهیم کم کم به مطالبه ی همه ی والدین تبدیل شود.»

گروه۵ نفره ی شادیمون از سال ۹۸در تهران شروع به طراحی و تولید اسباب بازی برای کودکان زیر ۷ سال کرده است، ابزاری که در عین سادگی تفکر و حواس کودک را درگیر می کند.

این گروه تا به حال موفق به طراحی ۱۴نوع وسیله ی بازی شده اند که در تیراژهای مختلف ۲۰۰تا ۱۰۰۰ تا تولید شده و به فروش رسیده است. وسایلی مثل تخته ی دوخت و دوز ، حیوانات دریایی و قلاب ماهی گیری ، ریسه های نمدی ، گلدونه های رنگی ، بسته ی باغبانی و …که کودک را محدود به یک بازی نمی‌کند بلکه متناسب با خلاقیت او تعداد و نوع بازی ها افزایش می یابد.

گروه شادیمون همچنین در فضای مجازی فیلم های آموزشی با عنوان معرفی بازی و نکات مهارتی ذیل بازی نیز ارائه کرده است.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *