رویدا با گِل هرچه می خواهی بساز و پرچم ایران را بالا ببر

شاید در نگاه اول ،یک رویداد گِل بازی کار ساده ای به نظر بیاید. اما روایت این رویداد، روایت چند جوان کرمانی است که بی گدار به آب نزده اند، ابتدا در سطح مسجد بازی با نوجوان ها را تجربه کرده اند و پس از آن به دنبال شناخت نیاز های تفریحی مردم شهرشان رفته اند.

دانیال پاک نژاد یکی از همان چند جوان دغدغه مندی است که در مسجد امام رضای شهربابک استان کرمان، در غرب استان فعالیت های فرهنگی و تربیتی انجام می دهد. « از آنجایی که مسئله اوقات فراغت و تفریح یکی از دغدغه های مهم ما بود با همکاری و مشورت برخی از اساتید شهر، یک پرسشنامه تخصصی به عنوان اوقات فراغت و نشاط طراحی کردیم. هدف این پرسشنامه شناخت اولویت های تفریحی مردم و نسبت آن با زیرساخت های تفریحی شهربابک بود که حدود 1000 نفر از شهروندان شهربابک این پرسشنامه را پر کردند. پایان جمع بندی نتایج پرسشنامه همزمان شد با اعتراضات مهرماه 1401 که هدف دشمن القای یاس و نامیدی بود، بنابراین ما باید بستر تفریحی راه می انداختیم که هم خلاقیت و نشاط در آن می بود هم خودباوری و هویت را تقویت می کرد. لذا در تصمیم نهایی که با دوستان مساجد دیگر گرفتیم به رویداد با “گِل هرچه می خواهی بساز و پرچم ایران را بالا ببر رسیدیم”.»

رویداد گِل بازی در تاریخ 22 مهر ماه 1401 در یکی از پارک های بزرگ سطح شهربابک برگزار شد. در این رویداد 600 دانش آموز به همراه خانواده هایشان شرکت کردند که جمعیتی قریب به 1500 نفر را تشکیل می دادند.« همه به صورت خانوادگی می آمدند، بساط پیک نیک شان هم همراه شان بود. هر فرد ایده ای داشت. بعضا همه اعضا خانواده درگیر ساخت سازه گلی بودند. یک خانواده نقشه محاصره کشتی آمریکایی توسط قایق های ایرانی را ساخته بودند که سازه های خلاق آن روز بود. افراد شرکت کننده بعد از 3 ساعت حضور و در نهایت داوری و اهدای جوایز سازه های گلی با خود به خانه بردند.»

بچه های مسجد شهر بابک کرمان حالا گروه شان را هم راه انداخته اند، گروه بازی نو و قرار است بعد از تجربه رویداد گل بازی، در این گروه برنامه های تفریحی هویت ساز را دنبال کنند.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *