ریبان

محصولات ریبان هنر دستان مادر جوان جهرمی است، مادری که وقتی با خواسته کودکش برای بازی با وسایل خانه مواجه می شود به فکر تولید اسباب بازی های ساده می افتد.

نادره نورزاد، معماری خوانده و ۲۸ سال سن دارد.او قبل از تولید اسباب بازی، به همراه مادرش در کارگاه خیاطی خانگی، سجاده و جانماز تولید می کرده اما از سال ۹۸وارد حوزه تولید اسباب بازی هم می شود. او نیازهای زندگی کودکانه فرزندش را به رسمیت شناخته و به جای امر و نهی، به دنبال پیدا کردن راه جایگزین رفته است که برای خیلی از مادرهای دیگرنیز تحسین برانگیز است.

«دختر ۲ ساله ام به خمیر بازی علاقه زیادی داشت اما خمیرهای بازار کیفیت نداشت، با تحقیق و آزمایش های مختلف برایش خمیر بازی ساختم. بعد از این کار به ذهنم رسید در کنار کسب و کار تولید جانماز، تولید اسباب بازی هم داشته باشم. با سرمایه ۵۰۰ هزار تومانی وسایل خمیربازی خریدم و صفحه فروش اسباب بازی ریبان را راه اندازی کردم.

ایده های تولید اسباب بازی ام را از بازی های دخترم می گیرم. وقتی من لباس اتو می زدم دخترم هم می خواست اتو بزند این شد که برایش یک اتو چوبی ساختم. یا وقتی لپتاپ مرا یا تبلت بچه های فامیل را می دید بهانه می گرفت. از چندتا سایت مدل تبلت و لپتاپ چوبی را پیدا کردم و ساختم تا از آسیب های استفاده از این ابزار در امان باشد و از طرفی تخیل و خلاقیتش هم شکوفا شود. موقع خرید دوست داشت کارت بانکی را او بکشد ولی نمی توانست، اما از وقتی برایش کارت خوان ساخته ام آن را با خودش به فروشگاه می آورد و در بازی هایش فروشنده می شود. در واقع تولیدات اسباب بازی ام را مدیون دخترم هستم که ایده را به من می داد و مرا به تلاش و حرکت تشویق می کرد و گاهی اگر کاری نقصی داشت او به من بازخورد می داد تا آن را اصلاح کنم.»

کیفیت محصولات ریبان حاصل تلاش خانم نورزاد است. او وقت زیادی را صرف بررسی کیفیت کار نجار های شهرهای مختلف نموده و در نتیجه بررسی هایش با ۳ نجار در شهرهای تبریز، سبزوار و مشهد همکاری اش را آغاز کرده است. او برای به دست آوردن فرمول خمیر بازی اش ۷ ماه وقت گذاشته و در نهایت خمیرهایش را به شهر های مختلف ایران به صورت رایگان برای چند خانواده ارسال می کند تا از کیفیت محصول و دوام آن در اقلیم های مختلف اطمینان حاصل کند.

محصولات ریبان درکمتر از ۱سال جای خود را میان مشتریانش پیدا کرده است.این مجموعه به صورت غیر مستقیم برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.ریبان علاوه برفروش جزئی در فضای مجازی، فروش عمده برای موسسات نیز دارد.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *