تردینک

 

حاج قاسم که شهید شد، چند مادر جوان با دغدغه ی شناساندن این قهرمان به فرزندان شان دور هم جمع شدند. با دست خالی اما امیدوارانه، از مادران دیگر دعوت کردند و درست ۷ روز بعد از شهادت حاج قاسم مراسم یاد بود این سردار بزرگ را در مهدکودکی در شهر قم برای ۸۰مادر و کودک با هزینه شخصی برگزار کردند. تجربه خوب آن برنامه باعث شد تا به فکر ادامه فعالیت های شان بیفتند. نام گروه مادرانه کوچک شان را گوهرشاد گذاشتند و بسم الله گفتند.

فاطمه شجاعی طلبه سطح ۲ جامعه الزهرا و مسئول گروه مادرانه گوهر شاد است. او می گوید :” بعد از اجرای کارگاه مادر و کودک، تصمیم گرفتیم فعالیت مان را در حوزه کودک ادامه دهیم. با توجه به شیوع کرونا و ماندن کودکان در خانه، بسته هایی فرهنگی برای یک جشن خانوادگی به مناسبت دهه کرامت طراحی و تولید کردیم تا کودکان با تزیین خانه و پخت نذری طعم خادم الرضا بودن را بچشند. نام بسته هایمان را گذاشتیم تردینک یعنی تربیت دینی کودک.”

گروه تردینک از سال۹۸ موفق به تولید دو اسباب بازی شده است. تردینکی‌ها برای تولید هر محصول با اساتید و کارشناسان حوزه تربیت مشورت می‌کنند تا محصول نهایی متناسب با نیاز کودک باشد.

حانیه عابدیان یکی دیگر از موسسین تردینک است که در طراحی اسباب بازی ها نقش زیادی داشته است. خانم عابدیان درباره ی ویژگی های این اسباب بازی ها می گوید:” عقیده دارم در تربیت دینی باید غیرمستقیم، جذاب و دوست داشتنی عمل کرد. برای این منظور ما یک بازی چوبی به مناسبت عید غدیر طراحی و تولید کردیم به اسم کوبوساز یعنی بکوب و بساز.

کوبوساز یک بازی مهارتی و دست ورزی است. این بازی شامل یک صفحه چوب پنبه‌ای است که شخصیت هایش به شکل ورقه‌های چوبی طراحی شده، کودک باید با میخ آن را به صفحه بچسباند و داستان غدیر را بسازد. این بازی با قابلیت تکرار و استفاده ی چندین باره ساخته شده است که کنارش یک کتاب قصه هم به نام قصه شاپول قرار دادیم که روایت گر داستان غدیر است.”

دومین بازی تردینک بازی گنج نخلستان است که برای اربعین ۹۹ تولید شد.

“ایده ی اولیه را از بازی راز جنگل گرفتیم. گنج نخلستان بر پایه ی شانس و اقبال پیش نمی‌رود! بلکه کودک باید در مسیر پیاده‌روی میان نجف و کربلا ، هدایا و خدمات به زوار را پیدا و جمع آوری کرده و با قدرت تمرکز خود را به خانه ی پرچم حب الحسین یجمعنا برساند. بازی از ۴ مهره اصلی که سمبل چهار ملیت ایرانی، عربی، اروپایی و چینی است تشکیل شده است.”

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *