خمیر بازی حسنا

 

 

شاید خیلی از ما در مقابل خواسته فرزندمان برای ایجاد بستر بازی های خلاقانه احساس ناتوانی کرده ایم و برای آن راه حلی نداشته ایم، اما خانم زینب فلاحی وقتی که فرزند ۵ ساله اش از او می خواهد تا از خمیرنان برایش خمیربازی تهیه کند، فکر اسراف خمیرهای نان، او را به ایده تهیه خمیربازی خانگی می رساند.

زینب فلاحی ۳۲ساله و فارغ التحصیل جامعه الزهرای قم است. این مادر جوان با تولید خمیربازی ارگانیک موفق به راه اندازی کسب و کاری کوچکی در شهر تنکابن شده است.

«دخترم علاقه ی زیادی به خمیر بازی داشت و همین باعث شد با پرس‌وجو و تحقیق با خمیربازی خانگی آشنا شوم. اوایل فقط برای دخترم این خمیرهای خانگی را درست می‌کردم. بعد دوستان و آشنایان هم از کار من مطلع شدند و خواستند برای بچه‌های آن‌ها هم خمیر درست کنم. فروردین سال ۹۸ ایده تجاری کردن این خمیرهای خانگی با اسم خمیر بازی حسنا به ذهنم رسید و کم کم فروش اینترنتی در سراسر کشور را آغاز کردم.»

آن اوایل کار، تولید خمیر بازی در منزل شخصی خانم فلاحی و با کمک اعضای خانواده انجام می شده است. اما حالا چندماهی است که او کارگاه تولید خمیربازی حسنا را راه اندازی کرده و توانسته ۳ نفر را هم مشغول به کار کند. این بانوی جوان تا بحال موفق به تولید بالغ بر ۱۰هزار بسته خمیر بازی ارگانیک شده است که به صورت فروش عمده برای فروشگاه های مواد ارگانیک و فروش جزئی در فضای مجازی بوده است. این خمیرها در بسته بندی هایی جذاب و زیبا به همراه ابزار کار مانند وردنه و … برای کودک ارائه می شود

خمیر بازی حسنا در ایام کرونا و قرنطینه به دست خیلی از کودکان ایرانی در شهر های مختلف رسیده و یکی از بهترین گزینه ها برای بازی کودکان در خانه بوده است.

«در ایام قرنطینه تعداد زیادی از مادران سفارش ثبت کردند. اکثرشان می‌گفتند به خاطر شرایط قرنطینه می‌خواهیم بچه‌ها بازی جدید و سالمی داشته باشند. این خمیرها بوی نامطبوع مواد شیمیایی را ندارد و از مواد و رنگ های خوراکی تهیه می شود که خوردن آن‌ها هیچ آسیبی به کودک نمی رساند.»

ذوق و سلیقه خانم فلاحی نه تنها در تولیداتش، بلکه در تاثیر مثبتی هم که روی مخاطب داشته است دیده می شود. بازی های خیالی کودکان، ساخت ابزار و وسایل خانه و حیاط، آشپزی، پخت کیک و شیرینی و… که همگی با محوریت خمیر بازی های نرم و جذاب حسنا برای کودکان اتفاق می افتد و لذت آن ها را از بازی دو چندان می کند از الگوهایی نشات می گیرد که در تبلیغات و پست های پیج خمیربازی حسنا توسط خانم فلاحی ارائه می‌شود.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *