اسباب بازی توکا

 

علیرضا مهدوی راد کارشناس ارشد مدیریت صنعتی و مدیر عامل شرکت توکا است. او سال‌ها در حوزه تجاری سازی اختراعات کار کرده، اما دغدغه ی رساندن محصول خوب به خانواده ها او را به صنعت توزیع و تولید اسباب‌بازی کشانده است.‌

« وقتی در حوزه تجاری سازی اختراعات کار می‌کردم، خیلی از ایده ها به تولید محصول هم می رسیدند اما برای فروش مشکل داشتند. برای کمک به تولید کننده ها و رساندن محصولات به دست مشتریان، توزیع عمده محصولات ایرانی در شهرهای مختلف را شروع کردیم. بعد از چند سال که در کار پخش و فروش اسباب بازی و نوشت افزار بودیم. با خلاء اسباب بازی فرهنگی ایرانی در بازار مواجه شدیم و از طرفی خانواده‌ها هم به بازی‌های خوب بومی نیاز داشتند بنابراین سراغ تولید اسباب بازی رفتیم.»

علیرضا مهدوی راد مجموعه توکا را در سال ۹۸ در تهران تاسیس کرد. توکا به معنی تولید و کیفیت ایرانی می باشد که هدفش تولید و توسعه بازی های خلاقانه و تاثیرگذار بر رشد توانمندی های ذهنی و حرکتی در کودکان و نوجوانان است:

« برای شروعِ تولید به بررسی آثار آقای عباسی ولدی پرداختیم و با مسئولین مدرسه قرآن و عترت هم در رابطه با تولید اسباب بازی مشورت کردیم. در نتیجه ی این تحقیقات و مشورت ها، به معیار هایی همچون خیرخواهی در بازی ، عدم تکیه بر شانس و … رسیدیم. سپس از افرادی که در زمینه اسباب بازی طرح و ایده داشتند اما به دلیل هزینه ها و فرایند پیچیده تولید وارد این حوزه نشده بودند دعوت به همکاری کردیم. ماحصل این مشورت ها و همکاری ها تولید دواسباب بازی چوبی تلنگر و تبدیل شونده است که علاوه بر تمرکز بر روی بُعد خلاقیت و تفکر کودک جنبه خانوادگی و بازی در جمع را نیز دارا هستند.»

این مجموعه دارای ۶ نیروی اصلی در رشته های مدیریت صنعتی، کارآفرینی، سخت افزار و معماری است و در حال حاضر در کنار تولید اسباب بازی به توزیع محصولات تولیدی خودشان و چند شرکت دیگر نیز اهتمام دارند. مجموعه توکا با اینکه خودش در حوزه ایده پردازی و طراحی اسباب بازی ورود کرده است اما همچنان در صورت امکان در تولید ایده های دیگران نیز مشارکت می کند و در تلاش است موانع تولید را از سر راه ایده پردازان بردارد.
برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *