کتاب های نمدی بازی سازی

 

علاقه مند کردن کودکان به  کتاب همیشه یکی از مسائل اصلی والدین است و برای همین پدر و مادرها راه های مختلفی را امتحان می کنند. یکی از راه های آسان و موثر استفاده از ابزار  بازی برای کودکان است.

فروغ شفیعی یک مادر  خلاق است که با پارچه نمدی کتاب بازی و مهارت آموزی طراحی و تولید کرده است تا ساعت  قصه گویی فرزندش راجذاب تر کند. « سال ۹۲ وقتی پسرم تازه به دنیا آمده بود در سایت های خارجی یک کتاب پارچه ای دیدم که داخلش اشکال و رنگ های مختلفی داشت و کودک می توانست با کمک آن مهارت های دست ورزی، لامسه، حرکت چشم و دست و …را کسب و تقویت کند. در بازار چنین چیزی پیدا نکردم اما ناامید نشدم و خودم یک کتاب نمدی  بازی محور برای پسرم ساختم و با بازخورد های مثبت اطرافیانم مواجه شدم.»

این بانوی جوان اهل کاشمر بعد از چند سال در سال ۹۸ تصمیم می گیرد با ساخت کتاب نمدی کسب و کاری در حوزه کودک راه اندازی کند.کتاب های نمدی بازی سازی باهدف تقویت مهارت و انتقال سبک زندگی به کودکان ساخته می شود. باز و بسته کردن دکمه ها ،زیپ ها، حرکت دادن مهره ها و چیدن پازل ها، شناخت فصل ها، شستن لباس، تعمیر موتور و …صفحات کتاب های خانم شفیعی را تشکیل می دهند.

این کتاب ها برای کودک ۱تا ۷ سال قابل ارائه می باشد و والدین نیز با توجه به ویژگی های  رفتاری و  اخلاقی کودکشان می توانند کتاب مدنظرشان را سفارش دهند. دوخت ظریف، استفاده از رنگ های مختلف،  کیفیت مواد اولیه، قابلیت  شست و شو و… باعث استقبال خانواده ها از محصولات بازی سازی شده است.

فروغ شفیعی در مورد انتخاب کتاب نمدی به عنوان  اسباب بازی کودک می گوید:

« دوست داشتم کودک از ارتباط با کتاب یک احساس خوب داشته باشد و این کلیشه را بشکنم که کتاب فقط مختص خواندن است.این کتاب نمدی اولین کتابی است که  کودک با آن ارتباط برقرار می کند پس با بازی کردن می شود از سنین پایین علاقه به کتاب را در کودک نهادینه کرد. علاوه برکتاب نمدی چند ابزار کمک  آموزشی برای پایه اول تا سوم دبستان هم طراحی و  تولید کردم که با استقبال مخاطبان مواجه شدم.”

خانم شفیعی بخش اعظمی از کارش را در منزل شخصی اش انجام می دهد و برای برش پارچه ها از کارگاه های سطح شهر استفاده می کند. در کار  خیاطی مادرش به او کمک می کند وحمل و نقل، خرید لوازم و …بر عهده پدرش است.او به عنوان برگزیده ی مردمی در  جشنواره کارآفرینی مهمان برنامه  کارستون بوده و به گفته ی خودش قصد دارد کارش را گسترش دهد و در این راه به نیروی انسانی و سرمایه نیاز دارد.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *