موسسه تربیتی بنون

موسسه تربیتی بنون

سیدیاسرموسوی تحصیلکرده حوزه علمیه شهر قم است. او و دوستانش از سال ۷۸ ایام نوروز در مناطق راهیان نور خادم الشهدا بودند. در این سال ها مسئله ی عدم برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان در اردوی راهیان نور ذهنشان را درگیر کرده بود، کودک و نوجوان باید همراه بزرگسالان به روایت های تاریخی حماسی گوش می دادند که درکی از آنها نداشتند و حتی باعث خستگی آنان نیز می شد.همین موضوع سبب شد تا موسسه فرهنگی تربیتی بنون شکل بگیرد و اجرای طرح سنگر آسمانی در یادمان های شهدا جزو اولین برنامه های این موسسه شد.
در این طرح بچه ها از طریق بازی های میدانی با عملیات های دفاع مقدس آشنا می شوند. پسران در نقش رزمنده وارد سناریوی بازی می شوند و با کمک مربیان باید مسیری را که دارای چند بخش است طی کنند.گاهی کمین می گیرند و به سمت دشمن شلیک می کنند، گاهی باید سوار بر ماشین های جنگی مسافتی را طی کنند و گاهی که در میدان مین گرفتار می شوند مین ها را خنثی کنند. دختران نیز درنقش های مختلف پرستار، امدادگر ، خیاط ، پشتبانی«جنگ و … بازی می کنند. فضا سازی و دکور تداعی کننده فضای واقعی است واجرا در مساحت های بزرگ فضا را جذاب و جدی تر می کند.
یاسر موسوی معتقد است: “آنچه که روح داشته باشد اثر بیشتری در تربیت هم دارد بر همین مبنا در طراحی محیط بازی تا حد ممکن از ابزار و وسایل واقعی استفاده کردیم تا کودکان احساس قرابت بیشتری با محیط داشته باشند.”
این بازی ها از سال ۸۸ تا قبل از بیماری کرونا همه ساله به مدت ۱۳ روز در مناطق طلائیه ، شلمچه، دهلاویه، هویزه و اروند در سناریوهای متفاوت برای دختران و پسران گروه سنی۷تا۱۴ سال اجرایی می شده است.

حجت الاسلام یاسر موسوی، درباره ارتباط بازی، تاریخ و تربیت هم می گوید: ” کودک قوه تخیل بالایی دارد ، یکی از ابزارهای صحیح تربیت این است که کودک را نسبت به، گذشته اش آگاه کنیم تا به آن ببالد و برای رسیدن به آینده تلاش کند. در این برنامه توانستیم با محوریت بازی های میدانی هم معارف تاریخی را انتقال دهیم و هم ساعت تفریحی مناسبی را ایجاد کنیم.”

لازم به ذکر است این موسسه تاکنون بازی های میدانی در موضوع کشف حجاب رضاخانی، معرفی شهیدعلم الهدی و… را طراحی و اجرا کرده است.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *