شهربازی سالند

 

عرفان افشار و محمد حاذق نیکرو در سال ۹۳موفق به تاسیس گروه سلامت سالند شدند که به عنوان تنها مجموعه فعال در حوزه سلامت با روش بازی‌ وارسازی یا‌ گیمیفیکیشن شناخته می شود. باشگاه سلامت سالند که با مجموعه ای از بازی های رومیزی دانشی(شامل :بخور و نخور ،پیشگیرانه و نشونیا) و بازی های حرکتی(شامل: موچرخه، ضرباهنگ، تاچ‌وال، تنیس، دو با مانع ،پیشگیرانه میدانی و دروازه بانی ) به خانواده ها، موسسات و مدارس خدمت‌رسانی می‌کند. سالند تیم اردویی هم دارد که به مراکز مختلف آموزشی و فرهنگی اعزام می شوند و بسیاری از بازی های باشگاه سلامت را در آنجا برای مخاطب ارائه میدهند. مخاطب اصلی سالند کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۵ سال هستند اما جذابیت بازی ها پای افراد بزرگسال را هم به آنجا باز کرده است.با کسب تجربیات بیشتر، این گروه موفق به تأسیس دو شعبه ی دیگر در شهر تهران نیز شدند.

عرفان افشار مدیر گروه سالند می گوید :”سالند یک گروه جوان، پر انرژی، خلاق و خودجوش هست که دغدغه سلامت دارد. از نظر ما عمر انسان گرانبهاترین سرمایه زندگی اوست که باید برای حفظش خیلی تلاش کند.سن کودکی و نوجوانی بهترین مقطع برای انتقال آموزش سلامت و اصلاح سبک زندگی است و بازی نیز بهترین راه برای یادگیری تعاملی و موثر می باشد.
ما در سالند برای نزدیک شدن به جامعه واقعی ، بر روی چالش های سلامت که طبق آمارهای رسمی معتبر، مشکلات شایع و زمینه ای ایران شناخته شده اند تمرکز کردیم. تیم علمی پزشکی ما فاکتورهای به وجود آورنده این چالش ها و راه های حذف یا کاهش تاثیر آنها بر سلامتی را استخراج کردند. هم زمان ، تیم بازی سازی سالند بر روی نوع انتقال مفاهیم به مخاطبین بررسی های لازم را انجام داده و چندین بازی فکری و حرکتی را طراحی و تولید کردند. تعدادی از بازی های حرکتی باشگاه سلامت با دستگاه ایکس باکس و تعدادی با واقعیت مجازی انجام میشود. این بازی های حرکتی با هدف سلامت خانواده مخصوصا کودکان و نوجوانان، از بین شمار زیاد بازی های موجود انتخاب شده اند به نحوی که آسیب رسان نباشند؛ در عوض موجب ارتقای هوش حرکتی، فعالیت بدنی و تقویت قوای جسمانی برای نوجوانان شوند.
جذابیت بازی های رومیزی دانشی به قدری است که معمولا خانواده ها علاقه خاصی به آن نشون می‌دهند و بعد از بازی تمایل دارند که یکی از این ها را به خود به خانه ببرند.”

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *