اسلیما گیمز

 

 

اسلیما ناشر بازی های فکری و رومیزی است، که در تلاش است محصولاتی جذاب، با کیفیت و متناسب با فرهنگ  ایرانی، برای همه رده های سنی اعم از بزرگسالان و کودکان تولید کند.
مجید  کریمی ،دکتری مهندسی شیمی و مدیر موسسه اسلیما است. زمانی که برای پایان نامه دوره ارشد به بررسی اسباب بازی های ساخته شده از پلیمر پرداخت و وارد دنیای اسباب  بازی شد ،شکاف فرهنگی موجود توجهش را جلب کرد. او در این باره می گوید :”وقتی برای تحقیقات پایان نامه ام به بازار اسباب بازی رفتم و آن جا را رصد کردم دیدم با وجود این همه عقبه فرهنگی، اسباب بازی که از برخاسته از این فرهنگ باشد در بازار نیست و همه اش قهرمان های آمریکایی و خارجی است. در واقع ما هویت و فرهنگی که داریم را در کالاهای مربوط به کودک و نوجوان در کشورمان منعکس نکرده ایم. بنابراین با ماموریت هویت  بخشی در حوزه اسباب بازی، جرقه کار اسلیما زده شد. در آغاز تحقیق کردیم تا ببینیم در کدام بخش صنعت اسباب بازی باید ورود کنیم و بعداز ۶ ماه تحقیق، جمع بندی این شد که به سمت تولید بازی رومیزی برویم.”
موسسه اسلیما به صورت رسمی فعالیت خود را از سال ۹۵ در مشهد آغاز کرد. هسته ی اصلی موسسه را چند جوان در رشته های شیمی ،مکانیک و برق با نام های احسان نظرزاده، مجید قادری و مصطفی معمی وند تشکیل می دهند. اولین محصول اسلیما بازی  کارتی بلاد،سرزمین  شمشیروقلم می باشد که در این بازی مخاطب به عصر طلایی اسلام سفر می کند و با دانشمندان زیادی که در این عصر ظهور کرده اند و به واسطه ی اختراعات و اکتشافات خود مشهور شده اند آشنا می شود.
مجید کریمی درباره تولید بازی با موضوع دانشمندان اسلامی می گوید :” در دانشگاه قوانین زیادی را می خواندیم که اولین بار توسط دانشمندان  اسلامی به دنیا عرضه شده بود اما با اسم نیوتن و دیگر دانشمندان غربی برای ما تدریس می شد به همین خاطر با انگیزه معرفی دانشمندان مسلمان بازی بلاد را طراحی کردیم. حدود۶ماه درمورد ۱۰۰ دانشمند اسلامی تحقیق کردیم و در نهایت ۳۰ دانشمند  مسلمان از ملیت های مختلف که جزو اولین ها در کار خودشان بودند انتخاب کردیم و یک سال هم برای تدوین متون و طراحی بازی وقت گذاشتیم. در طراحی کارت ها اطلاعات زندگی  نامه دانشمندان به طور دقیق حفظ شده است؛ مثلا زهراوی اولین کسی بوده که جراحی نوین را در دنیا انجام داده، ادواتی که روی لباسش است دقیقا ادواتی است که در کتابش آمده است.”
بازی بلاد برای گروه سنی ۱۰+سال و تعداد بازیکن دو تا شش نفر در تیراژ اولیه هزار نسخه تولید شد که با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شد. این بازی در پاییز امسال (نود و‌نه) در نمایشگاه بین المللی بازی های رومیزی که هر ساله در آلمان برگزار میشود، از بین بازی های ناشران ایرانی، محبوبترین بازی ایرانی عرضه شده معرفی شد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *