گروه بازی سازی گره

 

گروه بازی سازی گره، متشکل از 4 جوان دهه هفتادی است که دغدغه یشان در مورد بازی آن ها را دور هم جمع کرده است. آشنایی شان با یکدیگر بر می گردد به  اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و رفاقت و دوستی شان از همان‌جا شکل می‌گیرد. در دوران دانشجویی و پس از آن فعالیت های خود را به عنوان مربی  وسرگروه نوجوانان در اتحادیه ادامه می دهند.

کار تربیتی با نوجوان و ارتباط نزدیک با آنها باعث شد تا به تدریج با خلاء های حوزه نوجوان آشنا بشوند و به فکر راه چاره ای بیفتند و از آن جا که همگی شان در زندگی شخصی با بازی مانوس بودند قطعا راه حل پیشنهادی به بازی گره می خورد.

اولین بروز و ظهورشان در حوزه بازی مربوط به رویداد ملی استارتاپی اسباب‌بازی سال 97در مشهد است. محمدرضا هاشمی‌فر،مهندسی عمران و مدیریت کسب و کار خوانده و موسس گروه بازی سازی گره است.

« در انجمن اسلامی به عنوان مربی و سرگروه با نوجوانان کار می کردیم. و معمولا از بازی  برای انتقال مفاهیم استفاده می کردیم. وقتی فراخوان رویداد ملی استارتاپی اسباب بازی را دیدم از دوستانم آقایان فرشته‌پور، صادق‌زاده و تقوی خواستم تا در این رویداد شرکت کنیم. آنها موافقت کردند و همان‌جا ایده‌ ی یک بازی رومیزی را مطرح کردیم و ساختیم و توانستیم رتبه پنجم این رقابت را بین ۴۰ تیم شرکت‌کننده از سراسر کشور به دست آوریم. بعد از پایان این رقابت ایده اولین بازی رومیزی ما یعنی «کارتایم» شکل گرفت. تاکید ما بر بازی صرفا از جنبه تفریحی آن نیست بلکه به دنبال ایجاد محبت و صمیمیت در دورهمی های خانواده هستیم. به همین دلیل روی جعبه بازی کارتایم طرح خانواده را طراحی کرده ایم تا اهمیت و ضرورت آن را به مخاطب نیز انتقال دهیم.»

گروه بازی سازی گره از سال 97 به صورت رسمی فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده و تا بحال موفق به تولید دو بازی رومیزی به نام های کوبیز و کارتایم برای گروه سنی 6 تا 15 سال شده است.

مسعود فرشته پور، یکی دیگر که از اعضای اصلی تیم گره است. او تجربه ای چند ساله در حوزه فروش اسباب بازی های فکری دارد. فرشته پور دغدغه ورودش به حوزه تولید بازی را اینگونه بیان می کند:« برقراری ارتباط موثر، توانایی حل مسئله، افزایش اعتماد بنفس و دیگر مهارت ها برای گروه سنی نوجوان لازم و ضروری است و بازی در این فرایند یادگیری یک ابزار قوی به حساب می آید اما زمانی که ما شروع کردیم بیشتر بازی ها برای گروه سنی زیر 7 سال تولید می شد و خلاء بازی هایی برای بچه های 7سال به بالا در تولیدات اسباب بازی خیلی حس می شد.»

این گروه جوان، تولید اولین بازی رومیزی خود را با سرمایه ی 40 هزار تومان آغاز کردند و توانسته اند در این مدت کوتاه از هر بازی رومیزی 3000 نسخه تولید و در سراسر کشور به فروشگاه های اسباب بازی عرضه کنند.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *