جشنواره همبازی، همشهری

 

وقتی به مقوله ی تفریح به ویژه در کلان شهر ها نگاه می کنیم، اغلب به عنوان یک برنامه  پرهزینه به نظر می رسد و  از طرفی بسیاری از  سازمان های فرهنگی در ساده سازی تفریح برای خانواده ها موفق نبوده اند.

اما آقای سید ابراهیم حسینی در سال 95 در اقدامی نو به  سمت طراحی و اجرای برنامه های تفریحی بازی محور ، ساده و خانوادگی  در بوستان ها و پارک های شهر رفته است. این برنامه  در پارک های مناطق مختلف شهر با حمایت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان  اجرا می شده است.

سید ابراهیم حسینی، دبیر جشنواره همبازی همشهری  درباره انتخاب بازی به عنوان محور این برنامه  تفریحی می گوید: “کار کردن در حوزه«تفریح»، خیلی سخت بود، چرا که ما یک تعریف جامع دینی از این مقوله نداریم. بنابراین شروع به جست و جو در منابع دینی کردم، هر چه احادیث را بررسی می کردم بیشتر به کلیدواژة بازی می رسیدم و در جنبه علمی، به مباحثی از قبیل بازی¬های درمانی و انرژی‌زا و اینکه بازی سن و سال ندارد، برمی خوردم. در مشورت هایم دیدار هایی با آیت الله حائری شیرازی داشتم. ایشان نگاهی خاص و متفاوت به مقوله تفریح داشتند  و تاکید می کردند که به تفریح و موضوع هیجانات بپردازیم. ”

جشنواره همبازی در تیر و مرداد سال 95   پذیرای خانواده های اصفهانی بوده است و هر شب به حدود 1000 نفر خدمات بازی ارائه کرده است.

در این جشنواره 40 بازی در مقیاس بزرگ ، 20 بازی بدون ابزار و 20 بازی بومی محلی اجرا شد.

آقای حسینی درباره اهداف اصلی  این رویداد می گوید :” در جشنواره خانواده برای ما  موضوعیت د داشت، اینکه خانواده ببیند که می شود با کمترین هزینه هم شادی و نشاط را تجربه کرد. بازی ها را طوری  طراحی کرده بودیم که اعضای خانواده کنار هم بازی کنند و در بخش دیگر نیز بتوانند در بازی های گروهی شرکت کنند و  بصورت انفرادی با هم سن و سال های خودشان هم رقابت کنند. یکی از اهداف اصلی ما صمیمیت و ارتباط بیشتر بین اعضای خانواده بود که به کمک مشاورین و روان شناسان حاضر در طرح نتیجه بخش بودن این بازی ها برای ما اثبات می شد.”

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *