گروه تولیدی چیدا

چیدا تولید کننده اسباب بازی های چوبی می باشد که موضوع تولیداتش را معماری ایرانی _اسلامی  قرار داده است.

محمدحسین فائزی،موسس و مدیر گروه چیدا ، تحصیلاتش ارشد مهندسی مکانیک  است  او درباره انگیزه اش از ورود به عرصه اسباب بازی می گوید:” سال 93 رهبری در مورد اسباب بازی فرمودند :”… من چقدر سر قضیه‌ی تولید اسباب‌بازی داخلىِ معنادار و جذاب حرص خوردم…”. همین جمله در ذهنم جرقه ای زد تا وارد این حوزه  بشوم، ما در تولید اسباب بازی هایمان سعی کردیم که مؤلفه‌های مدنظر رهبری ازجمله معنا‌دار بودن و جذابیت را رعایت کنیم. در حوزه اسباب بازی اینکه شما مفهومی که دارای هویت باشد به کودک منتقل کنید ارزشمند است تا اینکه  بخواهید صرفا به ابزارآلات جنگی یا سازه های بی هویت یا با هویت غربی بپردازید. محصولات چیدا دارای هویتی کاملا متناسب با مردم مسلمان ایرانی است.”

چیدا از بلوک های چوبی سه بعدی و دارای اشکال هندسی تشکیل شده است که کودک با قرار دادن این قطعات چوبی کنار و بر روی‌هم می‌تواند تک بناهای شهری و یا فضاهایی همچون اتاق ، خانه ، بازار، محله ، پارک و … بسازد و با ذهن خلاق و کودکانه خود، شهری چوبی با معماری ایرانی_اسلامی  طراحی کند.

فائزی درباره ی معناداری و جذابیت اسباب بازی های چیدا معتقد است:” در اسباب‌بازی‌های ما مفاهیم و معانی پنهانی نیز وجود دارد مثلا  “خانواده چیدا” مجموعه‌ای از عروسک‌های  چوبی است که یک خانواده ایرانی را به نمایش درآورده است و کودک در بازی با نشانه های یک خانواده ایرانی اسلامی آشنا می شود . این اسباب‌بازی‌ها موجب ارتقای خلاقیت و تفکر کودک می‌شود و او را تشویق به مشاهده و کاوش در محیط پیرامون خود می‌کند. عمدۀ کارهای ما معماری تاریخی و تمدنی ایران است و والدین دوست دارند که بچه‌هایشان با این فضا آشنا شوند.”

گروه تولیدی چیدا متشکل از 5 نیروی جوان با تخصص مهندسی مکانیک ،طراحی صنعتی ،معماری و شهرسازی می باشد که از سال 96 در شهر قزوین به صورت رسمی در حوزه اسباب بازی فعالیت خود را آغاز کرده است. بسته های تولیدی چیدا از نوع اسباب بازی های سازه ای در تعداد قطعات متفاوت (بین 30 تا 220 قطعه ) برای گروه سنی بالای 3 سال تولید و عرضه می گردد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *