رستوران بازی های فکری و اتاق فرار ( نجات)

 

مسجد  فائق، واقع در خیابان۱۷ شهریور تهران که توانسته است فضایی سالم و خانوادگی برای مخاطب فراهم آورد. حجت الاسلام امیرفاضل  هراتی مسئول بخش واحد نوجوان مسجد فائق این چنین می گوید :” ما اعتقاد داریم که مسجد باید محور همه امور باشد و به عنوان پایگاه اجتماعی تقویت بشود. تمدن  سازی را باید از مسجد شروع کرد.ما در مسجد فائق برای همه سنین به صورت ثابت و متغیر برنامه داریم. درفضای تربیتی به سراغ بازی رفتیم و در حوزه سرگرمی و بازی برنامه داریم.”
مسئولین مسجد فائق با محوریت حجت الاسلام هراتی در سال ۹۷ اقدام به راه اندازی رستوران  بازی  فکری و اتاق  فرار در فضای داخلی مسجد نمودند که با استقبال بی نظیری از سوی مخاطب روبرو شد و برخی از مساجد دیگر با الگوگیری نیز به سمت اجرای برنامه های بازی محور رفتند.
هراتی درباره رستوران بازی این چنین می گوید :« یکی از سرفصل های برنامه های تربیتی ما، تفکرزایی است و ما مبتنی بر همین بحث سراغ بازی های فکری رفتیم. خودمان می رفتیم در کافه ها بازی های مختلف را انجام می دادیم و بعد بر مبنای مسئله  محوری ،عدم اتکا به شانس و با محوریت خانواده بازی ها را انتخاب و خریداری می کردیم.»
از جمله فعالیت های دیگر مسجد فائق می توان به طراحی و راه اندازی اتاق فرار اشاره کرد.
«اتاق فرار یک فرایند سرگرم  آموزی را طی می کند که مربوط به منافقین و ترور ناموفق شهید  لاجوردی است. در سناریوی آن افراد باید از بمب گذاری که قرار است انجام بشود جلوگیری کنند. فضای اتاق به گونه ای طراحی شده است تا با آنچه در واقعیت و در تاریخ بوده تطبیق داشته باشد. داخل آن پر از معما است و فرایند مسأله محور و هیجانی که وجود دارد تمام راه‌حل‌ها را در ضمیر خودآگاه و ذهن نوجوانان می‌نشاند. به جرات می توان گفت ما اولین اتاق فرار ایرانی، بومی و انقلابی را راه‌اندازی کردیم.»
امکان استفاده از فضاهای بازی محورمسجد علاوه بر مخاطب محلی برای مدارس دخترانه و پسرانه به صورت اردویی نیز فراهم می باشد. بازی ها محدودیت سنی ندارد و به دلیل اهمیت دورهمی های خانوادگی، امتیازات ویژه برای مخاطبانی که به صورت خانوادگی حضور می یابند در نظر گرفته شده است. مخاطبان نیز می توانند از بخش امانت بازی نیز استفاده کنند.
رستوران بازی فکری و اتاق فرار مسجد فائق در حدود یک سال فعالیت خود توانسته است به ۱۰۰۰ نفر مخاطب ثابت و متغیر خدمات ارائه دهد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *