بسته بازی منِ خلاق

 


کودکان به صورت فطری در تلاش هستند تا با کمک حواس پنجگانه با محیط اطراف ارتباط برقرار کنند ولی اغلب اوقات با جملاتی مثل؛ دست نزن، کثیف کاری نکن، چرا لباست کثیف شده؟ و … مواجه می شوند. نیاز کودک به بازی های حسی انکار نشدنی است و از طرفی برخی والدین توانایی یا آگاهی کافی برای ایجاد بسترهای بازی حسی را ندارند.

مرسده اخوان مادر ۳کودک و خالق بسته های منِ خلاق است. محصولات من خلاق حول محور بازی های حسی طراحی شده است که با تحریک حواس پنجگانه کودک زمینه کشف و خلاقیت از طریق بازی را فراهم می کند.

«خاطر فرزندانم با دنیای بازی به ویژه بازی های حسی آشنا بودم در زمان تحصیل در انگلیس و کانادا بسته‌های بازی در بازار بود که با ابزار ساده مفاهیم علمی را به کودک منتقل می‌کرد. جرقه تولید بسته بازی همان جا در ذهنم زده شد. عید غدیر ۹۹ اولین بسته بازی را طراحی و تولید کردم دوست دارم آنچه را که در حوزه بازی می‌دانم به همه مادرها و پدرها منتقل کنم. در بسته های من خلاق فقط کافیست والدین بستر بازی را فراهم کنند و در کنار کودک شاهد خلاقیت، کشف و شکوفایی او باشند»

 

بسته های بازی من خلاق با دیگر اسباب بازی های کودکان متفاوت است، ابزار به کار رفته در این محصولات به صورت هدفمند انتخاب شده و کودک را تشویق می کند تا بدون الگوی از پیش تعیین شده بازی سازی کند و با مواد مختلف و کاربرد آن آشنا شود، نرمی، زبری، رنگ، جنس و نوع مواد علاوه افزایش آگاهی کودک او را به سمت پویایی و خلق آثار جدید سوق می دهد.

 

اولین بسته تولیدی خانم اخوان با موضوع عید غدیر است در این بسته تمامی نماد های موجود در غدیر خم به همراه یک قصه کودکانه قرار دارد. تنوع و جذابیت محصولات در من خلاق بالاست. شناخت پاییز و زمستان، اقیانوس، آشنایی با اعداد، دایناسورها، فضا و … موضوعات بسته‌های من خلاق را تشکیل می‌دهند. کودک با این بسته ها می تواند به اعماق اقیانوس ها سفر کند و یا فضانوردی باشد که روی سیارات دیگر پا می‌گذارد.

مرسده اخوان طراحی و ایده پردازی تولیداتش را خودش انجام می دهد.او در همین زمان کوتاه موفق به راه اندازی کارگاه و تولید ۱۰۰۰ بسته از انواع بسته های بازی خود شده است. محصولات او برای گروه سنی ۳ تا ۱۲ سال کاربرد دارد و هر کودکی با خلاقیت خودش می تواند از این بسته های بازی حسی استفاده کند و لذت ببرد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *